Otvoreni i kad nismo.
Komunikacijska kampanja za sezonu 2025./2026.
KLIJENT
HNK Ivan pl. ZajcGODINA
2025.USLUGE
Idejno rješenje kampanje Verbalno rješenje kampanje Vizualno rješenje kampanje
Zadatak pred nama bio je osmisliti komunikacijsku strategiju sezone 2025./2026. HNK-a Ivana pl. Zajca koja mora komunicirati otvorenost – prema gradu, prema ljudima, prema različitostima i promjenama. U središtu je ideja kazališta koje nije zatvoreni sustav, već živi prostor susreta, dijaloga i zajedništva.
Poseban naglasak stavlja se i na Mediteran – ne kao geografski okvir, već kao kulturnu odrednicu: prostor tolerancije, slojevitosti i miješanja jezika i identiteta. Rijeka možda nije tipičan mediteranski grad, ali u svojoj otvorenosti, fluidnosti i sposobnosti prilagodbe itekako nosi mediteranski duh – na svoj, riječki način.
U tom kontekstu, sezona je i prilika za obilježavanje značajne obljetnice – 140 godina kazališne zgrade, jednog od simbola grada. No ova godišnjica nije samo pogled unatrag, već okvir za promišljanje budućnosti – kakvo kazalište želimo danas i sutra, i za koga ono postoji.

Verbalno rješenje kampanje
Prvi dio zadatka bio je osmisliti novi moto sezone.
Osmislili smo frazu:
Otvoreni i kad nismo.
To nije samo moto sezone – to je stav, mentalitet i poziv.
Otvorenost se u Rijeci ne izjavljuje – ona se živi. U jeziku, u prostoru i u odnosima.
Rijeka nije tipičan mediteranski grad – ali je mediteranski u svemu što Mediteran čini stvarnim: u otvorenosti, u kulturi susreta, u slojevitosti identiteta i jezika. Grad je to na razmeđu, u kojem se prepliću srednjoeuropska disciplina i mediteranska spontanost, tišina i buka, introspektivnost i ekspresija.
"Otvoreni i kad nismo" reflektira upravo tu proturječnost – nježnost i žilavost, granicu i fluidnost. Kazalište se pozicionira kao živi organizam koji diše s gradom – ne kao institucija koja stoji sa strane, već kao prostor susreta, dijaloga i sudjelovanja.
Kazalište je na taj način otvoreno:
- promjenama koje ga očekuju
- vjernoj publici i publici koja se još traži
- umjetnicima koji donose nešto novo
- pitanjima koja nisu jednostavna
- glasovima koji se inače ne čuju
Ova sezona nije samo niz predstava – to je poziv na zajedništvo i na sudjelovanje.
Kazalište više nije samo mjesto u koje dolazimo gledati, već prostor u kojem zajedno – sudjelujemo.

Vizualno rješenje kampanje
Središnji simbol vizualnog identiteta su otvorena vrata.
Vrata su prag. Granica između vanjskog i unutarnjeg.
U kontekstu kazališta, to su vrata koja povezuju stvarnost i fikciju, svakodnevicu i izvedbu, grad i scenu.
Otvorena vrata u ovoj kampanji ne simboliziraju samo fizički ulaz, već stav: spremnost, poziv, dobrodošlicu. Ona ne dijele – već povezuju. Ne nameću – već dopuštaju.
Vizualno, motiv vrata koristi se kao fleksibilan okvir – koji se može prilagoditi različitim kazališnim sekcijama (Drama, Talijanska drama, Opera, Balet) i sadržajima, zadržavajući dosljednost kroz boje, kompoziciju i oblik.
Boje sekcija koriste se za jasnu vizualnu strukturu, ali i za emocionalnu atmosferu svakog žanra – od snage dramske riječi, preko emocionalnosti opere, do izražajnosti pokreta u baletu.
Vrata su i metafora:
- za ulazak u novu sezonu
- za otvaranje novih tema
- za zajednički prostor, u kojem svi imamo svoje mjesto
Kao što su vrata simbol prijelaza, tako i sezona Otvoreni i kad nismo označava trenutak tranzicije: iz prošlosti u budućnost, iz zatvorenosti u otvorenost, iz kazališta kao institucije – u kazalište kao prostor zajedničkog života.











