hnk, ivan pl. zajc, hnk rijeka, komunikacijska strategija, verbalni identitet, vizualni identitet, fabula hnk, ivan pl. zajc, hnk rijeka, komunikacijska strategija, verbalni identitet, vizualni identitet, fabula

Otvoreni i kad nismo.

Komunikacijska kampanja za sezonu 2025./2026.


KLIJENT

HNK Ivan pl. Zajc

GODINA

2025.

USLUGE

Idejno rješenje kampanje Verbalno rješenje kampanje Vizualno rješenje kampanje



Zadatak pred nama bio je osmisliti komunikacijsku strategiju sezone 2025./2026. HNK-a Ivana pl. Zajca koja mora komunicirati otvorenost – prema gradu, prema ljudima, prema različitostima i promjenama. U središtu je ideja kazališta koje nije zatvoreni sustav, već živi prostor susreta, dijaloga i zajedništva. Poseban naglasak stavlja se i na Mediteran – ne kao geografski okvir, već kao kulturnu odrednicu: prostor tolerancije, slojevitosti i miješanja jezika i identiteta. Rijeka možda nije tipičan mediteranski grad, ali u svojoj otvorenosti, fluidnosti i sposobnosti prilagodbe itekako nosi mediteranski duh – na svoj, riječki način. U tom kontekstu, sezona je i prilika za obilježavanje značajne obljetnice – 140 godina kazališne zgrade, jednog od simbola grada. No ova godišnjica nije samo pogled unatrag, već okvir za promišljanje budućnosti – kakvo kazalište želimo danas i sutra, i za koga ono postoji.

HNK Rijeka

Verbalno rješenje kampanje

Prvi dio zadatka bio je osmisliti novi moto sezone.
Osmislili smo frazu:
Otvoreni i kad nismo.
To nije samo moto sezone – to je stav, mentalitet i poziv.
Otvorenost se u Rijeci ne izjavljuje – ona se živi. U jeziku, u prostoru i u odnosima. Rijeka nije tipičan mediteranski grad – ali je mediteranski u svemu što Mediteran čini stvarnim: u otvorenosti, u kulturi susreta, u slojevitosti identiteta i jezika. Grad je to na razmeđu, u kojem se prepliću srednjoeuropska disciplina i mediteranska spontanost, tišina i buka, introspektivnost i ekspresija.
"Otvoreni i kad nismo" reflektira upravo tu proturječnost – nježnost i žilavost, granicu i fluidnost. Kazalište se pozicionira kao živi organizam koji diše s gradom – ne kao institucija koja stoji sa strane, već kao prostor susreta, dijaloga i sudjelovanja.

Kazalište je na taj način otvoreno:

  • promjenama koje ga očekuju
  • vjernoj publici i publici koja se još traži
  • umjetnicima koji donose nešto novo
  • pitanjima koja nisu jednostavna
  • glasovima koji se inače ne čuju


Ova sezona nije samo niz predstava – to je poziv na zajedništvo i na sudjelovanje. Kazalište više nije samo mjesto u koje dolazimo gledati, već prostor u kojem zajedno – sudjelujemo.

HNK Rijeka

Vizualno rješenje kampanje

Središnji simbol vizualnog identiteta su otvorena vrata. Vrata su prag. Granica između vanjskog i unutarnjeg.
U kontekstu kazališta, to su vrata koja povezuju stvarnost i fikciju, svakodnevicu i izvedbu, grad i scenu.
Otvorena vrata u ovoj kampanji ne simboliziraju samo fizički ulaz, već stav: spremnost, poziv, dobrodošlicu. Ona ne dijele – već povezuju. Ne nameću – već dopuštaju. Vizualno, motiv vrata koristi se kao fleksibilan okvir – koji se može prilagoditi različitim kazališnim sekcijama (Drama, Talijanska drama, Opera, Balet) i sadržajima, zadržavajući dosljednost kroz boje, kompoziciju i oblik.
Boje sekcija koriste se za jasnu vizualnu strukturu, ali i za emocionalnu atmosferu svakog žanra – od snage dramske riječi, preko emocionalnosti opere, do izražajnosti pokreta u baletu.

Vrata su i metafora:

  • za ulazak u novu sezonu
  • za otvaranje novih tema
  • za zajednički prostor, u kojem svi imamo svoje mjesto

Kao što su vrata simbol prijelaza, tako i sezona Otvoreni i kad nismo označava trenutak tranzicije: iz prošlosti u budućnost, iz zatvorenosti u otvorenost, iz kazališta kao institucije – u kazalište kao prostor zajedničkog života.

HNK Rijeka
HNK Rijeka HNK Rijeka HNK Rijeka HNK Rijeka HNK Rijeka HNK Rijeka HNK Rijeka HNK Rijeka HNK Rijeka HNK Rijeka HNK Rijeka

Ostali radovi

LOŠINJSKI KROKANT
MARI MULIER
MOMENTA