POETICA
KLIJENT
Obitelj NosićGODINA
2021.USLUGE
Verbalni identitet Vizualni identitet Dizajn etiketeInspirirani svojim rodnim krajem, predivnim Vrgorcem, te zahvaljujući ekspertizi Jelene Nosić i “nosu za dobre stvari” Dragi, Nosići su odlučili otvoriti destileriju u kojoj bi proizvodili craft gin; za početak. Kod nas su došli s idejom koju je trebalo pretočiti u realizaciju - oni su se pobrinuli za gin, a mi smo dobili zadatak brandiranja destilerije i gina.
Verbalni identitet
Verbalni identitet početak je svake fabule brandinga. Slušajući Nosiće o Vrgorcu i aromatičnim biljkama koje su njih inspirirale za izradu gina i mi smo odlučili istražiti to područje.
IDEJA
Ako bi Vrgorčane pitali za jedan od najvećih ponosa njihovog grada, većina bi izdvojila velikana kojeg ne treba posebno predstavljati - Tina Ujevića. Pjesnik, boem, jedan kakav se rađa jednom.
U naziv željeli smo utkati dašak tog boemizma, tih stihova, tog stila života koji inspiraciju pronalazi istražujući granice glasa i tišine. Svojim stvaralaštvom izazvao je pjesničku tradiciju i stvorio neku novu. Baš poput Tinove poezije, ovaj gin željeli smo predstaviti kao renesansu u craft svijetu, kao izazov; i kupcima i tradiciji proizvodnje.
"Pjesma - onome koji je do nje stigao - već je samo po sebi piće; ne čudimo se dakle drugima, koji tamo ne prodiru, i smatraju piće pjesmom."
TIN UJEVIĆ
NAZIV
Tinovu poeziju imamo. Valjalo je dublje zaroniti u čašu i vratiti se na sam početak.
Prema grčkom jeziku, poezija označava stvaralaštvo. Zatim dolazimo do Rima i pjesnika Horacija, i njegove pjesme Ars Poetika gdje pronalazimo naziv našeg gina - POETICA.
Poetika označava vještinu stvaralaštva, umijeća - što savršeno odgovara CRAFT ginu.
Ona utjelovljuje filozofiju.
Alkohol je oduvijek muza umjetnika. Pisci su pili iz gušta ili poze, radi okrjepe duše, u slavu boema, slijedeći književnu tradiciju pića, oponašajući jedni druge, iz očaja ili ovisnosti, liječeći ljubavne jade ili kakve druge boljke, iz bunta i straha od smrti, u bijegu od samoće ili u jadu emigracije.
"Ako se desi nešto loše, piješ da zaboraviš;
ako se desi nešto lijepo, piješ da proslaviš;
a ako se ništa ne dešava, piješ da bi se nešto dešavalo."
CHARLES BUKOWSKI
A Tin je u jednom eseju napisao: “Bio je možda u meni jedan Baudelaire prije nego jedan Ujević.”
Vino je poezija u boci rekao je Robert Louis Stevenson.
Zašto to ne bi bio i gin?
SLOGAN I OSTALI ELEMENTI VERBALNOG IDENTITETA
Kako bismo dodali originalnosti koncepta, nazivu POETICA dodali smo riječ GINUINE, kako bismo izbjegli klasičan potpis Craft gin. Dvoboj je bio između Original i Ginuine, budući da obje riječi u sebi sadrže riječ gin, ali Ginuine zvuči nekako originalnije od Original, koliko god to paradoksalno zvučalo.
U sloganu smo željeli potaknuti ljude na akciju, razmišljanje i filozofiranja - što je i bit Poetice.
Get Ginspired savršeno je obavio tu zadaću. Inspirirajte se okusom, mirisom i poezijom!
Vizualni identitet
Ako je verbalni identitet početak svake fabule brandinga, početak vizualnog identiteta svakako su boje, atmosfera i ozračje te neizostavni - logotip branda.
BOJE, ATMOSFERA I LOGOTIP
Zelena kao simbol samoraslog bilja koje čine gin te crvena kao simbol strasti i borovica koje igraju ključnu ulogu u recepturi, napravile su podlogu.
Inspiraciju za logotip ponovno smo pronašli u Vrgorcu - početno slovo branda stilizirano je u obliku pera umočenog u tintu, odnosno u Vrgoračku kulu, rodnu kuću Tina Ujevića. Tako simbolično, sve kreće od Tina, od kuda je i on sam krenuo. A onda u svijet stvaralaštva, svatko svojim putem. Na vama je samo da uzmete pero u jednu ruku i čašu u drugu.
Logotip smo upotpunili sloganom za koji je odabrana tipografija koja podsjeća na onu ručno pisanu, baš kao da je potekla od samog Tinovog pera.
ILUSTRACIJE
Vizualnu komunikaciju upotpunili smo ilustracijama koje zaokružuju koncept: neizostavni Tinov šešir, vrgoračka kula, sastojci, motivi iz Tinovih pjesama.
Dizajn etikete
Jedno su riječi, drugo su djela - lako je ljudima reći Get Ginspired, ali kako ih doista inspirirati i potaknuti na stvaralaštvo?
Prilikom dizajniranja etikete, cijeli tim se složio da želimo nešto drugačije i - konkretno.
Nešto što će etiketu učiniti posebnom, intimnom i koja će otvoriti dijalog, baš kao što to čini dobra pjesma. Etiketa treba bi kruna projekta - nešto što će povezati sve elemente projekta.
FUNKCIJA
Prvo je na red došla funkcija. Jasno je da etiketa služi kako bismo znali o kojem je proizvodu riječ, od čega se sastoji i sl. No, željeli smo etiketi dati neku višu, veću svrhu. Pa smo klasičnoj etiketi dodali bookmark, odnosno označivač stranica za knjige. Na taj način, Poetica ostaje duže s vama, postaje vjerni pratitelj vašeg napretka kroz stihove i retke najdraže knjige.
Zatim smo u funkciju doveli i bocu - koju smo željeli učiniti personaliziranim poklonom te time dostići razinu stvaralaštva i intimnosti koju smo predvidjeli.
STIHOVI
Etiketi smo dodali stihove, koje smo osmislili kako bismo dočarali Poeticu - opisali kraj iz kojeg dolazi, strast kojom je stvarana i njezin jedinstven karakter.
"More mora tebi me vratiti.
Uz more bisere ću plakati,
U more po zvijezde ću skakati.
Da opet gradimo kule od snova,
Bez tebe nema ni vjetra ni gora,
Svijet je samo tiha noćna mora.
Maštati nije lako, ali budan
Sanjati se mora."
Na bookmarku smo namjerno izostavili riječi naše poezije, kako bi ljude potaknuli na maštu i stvaranje - sami ispunite riječi koje ćete uputiti dragoj osobi prilikom darivanja gina.
OSTALI ELEMENTI
Elemente vizualnog identiteta aplicirali smo i na čep boce, pomoću žiga koji se utiskuje u prilikom postavljanja voska na čep.
Tu su i čaše; neizostavan element ukoliko gin želimo podijeliti s društvom.
A moramo priznati, tako nam je najdraže.