Likeri u sonati
KLIJENT
Destilerija PoeticaGODINA
2024.USLUGE
Rebranding Verbalni identitet Vizualni identitet Dizajn etikete i ambalaže
Nakon uspješno razvijenog branda i vizualnog identiteta Poetica, destilerija se odlučuje proširiti ponudu na novu liniju proizvoda – seriju likera.
Agenciji je povjeren kompleksan zadatak: osmisliti koncept i komunikaciju potpuno nove linije, razviti verbalni i vizualni identitet svakog proizvoda, kreirati naziv i priču za novi okus likera te osmisliti konceptualnu ambalažu. Klijent je izrazio želju da projekt zadrži poetski duh branda, ali da ne bude tek estetska varijacija već sadržajno i konceptualno nov korak.
Istraživanje tržišta / ideje
U istraživanju povijesti likera otkrivamo da su ih prvi komercijalno proizvodili redovnici i alkemičari. U renesansi, dolaskom Catherine de Medici na francuski dvor, likeri postaju simbol profinjenog uživanja, dok se u istim prostorima paralelno uzdiže – sonata.
Ta povijesna koincidencija postaje temelj naše ideje: Likeri u sonati.
Odlučujemo se za koncept u kojem sonatu pretvaramo u poeziju, zadržavajući njezinu formalnu strukturu:
Ekspozicija (uvodna tema),
Provedba (razrada i razvoj),
Repriza (povratak i zaključak).
Svaki liker u seriji odražava jedan od tih glazbenih trenutaka, ali interpretiran pjesnički, kroz stihove koji su ispisani unutar ambalaže. Tako glazbenu formu pretačemo u literarnu, a literarnu – u okus.
Verbalni identitet
Prvi izazov bio je brandirati potpuno novi okus – liker jarko crvene boje. Otvara se višnjom, prati ga slađa nota jagode i breskve, a dubinu donose smokva i intenzivan biljni aftertaste (menta, kadulja, vrisak). Budući da nijedna nota ne prevladava, naziv je pronađen u dojmu boje. Liker je nazvan Rubinino, prema latinskom izrazu rubens – crveno.
Sada je serija likera potpuna i sastoji se od tri dijela: Limuncello, Orancello i Rubinino - baš kao i sonata.
Svakom okusu likera pridodani su originalni stihovi koji prate likere prate strukturu sonate i osmišljeni su kao poetična nadogradnja iskustvu. Inspiraciju nalazimo u duhu branda, ali i motivima Tina Ujevića, velikana iz Vrgorca – grada iz kojeg potječe i sama destilerija. Koristimo i motive voća koje nosi glavnu ulogu u svakom od okusa, kao i simboliku njihove boje i karaktera.
Svaka boca nosi vlastitu poeziju, koju ne čitate – već je kušate, gutljaj po gutljaj.
Vizualni identitet
Inspiraciju vizualnog identiteta pronalazimo u renesansi – jednostavnost, odmjerenost, jasnoća. Ti principi daju pozornicu onome što je najvažnije – jedinstvenim okusima i konceptualnoj ambalaži. Boje likera izravno komuniciraju njihov sadržaj: žuta za limun, narančasta za naranču, rubin crvena za Rubinino. Tipografija je elegantna i suvremena, bezvremenska u dojmu, ali dovoljno distinktivna da podrži poetski identitet branda.
Dizaj etikete i ambalaže
Budući da riječ liker potiče od latinske riječi liquifacere što znači učiniti tekućim ili otopiti, utopiti, stihove smo smjestili s unutarnje strane etikete i “utopili” ih u likeru. Ispijajući liker otkrivate stih po stih sonate - od samog otvaranja boce koja kreće od ekspozicije, krećući prema dnu kroz istinsku provedbu, a kad dođete do kraja - jednostavno želite reprizu. Time ispijanje likera postaje linearno iskustvo – čitanje poezije kroz vrijeme i užitak.
Ambalaža postaje fizička manifestacija priče. Odabrana boca je oblikovana poput knjige – etiketa je postavljena bočno, na njezin „hrbat“. Kutija u kojoj se boce nalaze također je dizajnirana kao knjiga s tvrdim koricama i listovima predgovora. Serija likera može se izložiti kao zbirka poezije – kolekcija na polici.
Likeri u sonati nisu samo linija likera – oni su poezija pretočena u okus. Ne predstavljaju tek hommage povijesti, već kreativnu reinterpretaciju tradicije kroz autentičan duh branda Poetica.
Svaka stavka projekta – od verbalnog identiteta, preko vizualne komunikacije, do dizajna etikete i ambalaže – nosi u sebi suštinu koncepta. Svaki stih, oblik boce, svaka boja, etiketa i svaka nota okusa, jedan je stavak iste, prožete kompozicije. Svaki element tumači osnovnu ideju na originalan, samostalan način, ali tek u sinergiji tvore potpuno iskustvo.
I kao prava sonata, i ova zahtijeva da je se ne konzumira samo jednom, već da joj se iznova vraćamo i doživljavamo ekspoziciju, provedbu i reprizu.

