RUTA
KLIJENT
Vanja Tintor i Mateja Goleminstagram.com/rutatours.hr
GODINA
2025.USLUGE
Branding Naming Verbalni identitet Vizualni identitet
Ruta je ideja mladog para, Vanje Tintor i Mateje Golem, koji su nakon godina rada u turizmu poželjeli ponuditi nešto svoje – i potpuno drugačije. S potpisom on foot, Ruta vodi putnike kroz pažljivo osmišljene itinerare gorske i obalne Hrvatske, daleko od turističkih klišeja, ravno prema skrivenim lokalnim pričama i netaknutoj prirodi, koristeći hodanje kao prijevozno sredstvo.
Kao zaljubljenici u outdoor, brzo smo kliknuli s Rutinom filozofijom i s entuzijazmom krenuli u izgradnju brenda koji hoda izvan utabanih staza. Projekt je prepoznala i struka – Ruta je osvojila brončanu nagradu na IdejiX 2025. u kategoriji Best of Branding.

Strateški pristup i analiza tržišta
Kako smo brend razvijali od samog početka, bilo nam je važno da Ruta vjerno odražava želje svojih osnivača. Te su želje definirane kroz zajedničku radionicu koja je oblikovala strateški smjer. Ruta se pozicionira kao promotor slow travel filozofije – putovanja usmjerenog na doživljaj, a ne destinaciju. Bez žurbe, s punim uranjanjem u prirodu, kulturu i lokalnu zajednicu. Održivost, pozitivan lokalni utjecaj i ekološka svijest čine temelj brenda, uz osjećaj slobode, zdravlja i povezanosti. Naš zadatak bio je tu filozofiju pretočiti u brend koji će rezonirati s ciljanom publikom – posebno onom iz Skandinavije i Sjeverne Amerike. Istovremeno, željeli smo istaknuti Rutu kao iskustvo koje obogaćuje i putnika i destinaciju, kroz autentičnost i intimnost malih grupa.
Verbalni identitet
Naziv Ruta označava smjer, tok i plan putovanja, a istovremeno priziva rutvicu, biljku s Balkana s dugom tradicijom u kulturi i iscjeliteljstvu. Ta dvoslojnost – racionalna i emotivna – postala je temelj verbalnog identiteta. Potpis On Foot Tours i slogan Peak experience pozicioniraju Rutu kao brend koji nudi više od fizičkog putovanja – to su emocionalni vrhunci, povezanost s prirodom i trenuci potpune prisutnosti. Verbalni identitet zaokružen je porukama koje oslikavaju duh Rute: Our roots, your route: Locally sourced guidance, Adventures for sole-mates, Explore Croatia, one step at a time, Walk the unseen, Travel at nature’s pace. Dodatno smo razvili sustav gradacije ruta kroz simboliku bilja – od lagane Kamilice, preko uravnotežene Rutvice, do zahtjevnog Runolista – čime verbalni identitet postaje još povezaniji s iskustvom putnika.


Vizualni identitet
Vizualni identitet Rute prirodno se nadovezuje na verbalni – oblikovan tako da modularno prati raznolikost tura koje agencija nudi. Ruta slavi pokret, a to smo željeli jasno istaknuti kroz svaki vizualni element. Logotip je temeljen na ilustriranoj ruti, a srce identiteta postala je neumorna maskota u obliku slova R – uvijek u pokretu, uvijek u usponu. Paletu smo izvukli iz prirode, stvarajući identitet koji diše vani – živ, privlačan i autentično outdoor. Tipografsko rješenje inspirirano je starim planinarskim i sportskim časopisima, retro u duši, ali suvremeno u izvedbi. Vizualni sustav nadograđen je stickerima i patchevima – komunikacijskim simbolima outdoor zajednice – u kombinaciji s jakim porukama i ilustracijama koje obuhvaćaju sve slojeve brenda. Pejzaž je postao vizualni jezik, a outdoor entuzijasti inspiracija za njegovu primjenu – od majica, kapa i boca, do Ljute Rute, etikete za rakiju kojom se nazdravlja svakom osvojenom vrhu.







Rezultati
Ruta branding je spreman za pokret – čeka prve prijave dok klijenti dovršavaju i usavršavaju svoje rute. Brend potencijal prepoznala je i struka. Ruta je nagrađena broncom na IdejiX 2025. u kategoriji Best of Branding – potvrda pažljivo osmišljenog, dosljednog i emocionalno snažnog identiteta.










